torsdag 26. september 2019

Hvor mye veier 1 liter vann

Kjøp teknikk og elektronikk online i dag og få gratis frakt på ordre fra 5kr. Liter måler hvor mye plass noe tar (volum), mens kg måler hvor mye noe veier. Vi bruker vann for å lage en sammenheng mellom volum og vekt. Takk :-) trodde også det var kg, men fikk det ikke til å stemme.


Hadde en oppgave hvor jeg skulle finne ut hvor mye vannet veier i en seng. Da hadde jeg bare målene til.

En liter bly veier mer enn ett kilo. Masse er hvor mye materie det er,. For å finne hvor mye én desiliter er,. En kubikkmeter rent vann ved standard lufttrykk og en. Massetetthet er hvor mye et stoff veier per volum av det samme stoffet.


Ja, en liter vann veier mer på bunnen av marianergropen enn ved havets. Her finner du vekt og mål på en del matvarer som du ofte bruker i kjøkkenet. Skal du for eksempel bake.

Omtrent hvor mange liter tilsvarer kg sement? Du blander 1kg sement,. Veier du for eksempel kilo, er det ,liter vann du trenger. Disse blandes etter ulike resepter avhengig av bruk. Logg inn for å følge dette.


Som du er inne på så sier den setningen veldig mye ,. Et eksempel er atmosfæren hvor tettheten er større nær bakken enn. Jeg blir forbløffet over hvor mye som finnes der i blant. Jeg skal regne ut hvor mye sand jeg trenger til 152- literen min. Da er det enklest å spørre hva en liter sand veier , for da kan jeg regne dette ut selv, uten.


Dette er de nye matvarene som er på vei inn i butikkene. Kroppen har bruk for om lag 2-½ liter væske i døgnet. Gjennom maten får vi i oss omtrent liter væske,.


Det jeg lurer på er hvor mye en fisk egentlig veier mens den er i vannet ? Det kreves veldig mye vann for å få fin bomull. Forholdet mellom hvor mye vann luften kan ta til seg og hvor mye vann det faktisk er i den kaller vi for relativ. Eller dl eller liter for den del.


Atmosfærisk luft veier cirka ,kilo per kubikkmeter.

Hvor mange gram veier dl hvetemel? Hele Jorden er omgitt av et flere kilometer tykt luftlag,. Sjekk hvordan du kan finne ut hvor mye regn som. Glatte veier og snøkaos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg